Sunday 22 February 2015

SESI SOALJAWAB



Berikut adalah antara soalan lazim orang ramai mengenai Teman Aura. Jika anda ada sebarang pertanyaan lain yang ingin ditujukan, bolehlah pm inbox facebook admin: HQ Teman Aura. 

InsyaALLAH admin akan cuba menerangkan secara terperinci tentang teman aura. :)


SOALAN LAZIM:

APAKAH TEMAN AURA?
Teman Aura ialah Terapi Mandian Aura yang mengandungi bahan semulajadi antaranya Garam Laut Mati dan juga kandungan mineral semulajadi. Formulasinya bersifat anti kanser dan terbukti berkesan ke atas pelbagai penyakit.

ADAKAH TEMAN AURA SESUAI UNTUK SEMUA PERINGKAT UMUR?
Ya. teman aura boleh digunakan oleh semua peringkat umur iaitu dari bayi hingga dewasa. Tak kisah bayi, kanak-kanak, remaja, student U, golongan veteren, semua tiada masalah untuk menggunakannya.

Berita baik untuk student U: memang segar, hilang mengantuk, tiada masalah stay up lama-lama, tiada masalah migrain, senggugut, dan juga mencerdaskan minda. InsyaALLAH

ADAKAH TEMAN AURA MEMPUNYAI SEBARANG KESAN SAMPINGAN?
InsyaALLAH tiada kesan sampingan malahan kandungannya bersifat anti kanser di mana ia dapat menyahkan bahan kimia merbahaya pada kulit kesan dari pengambilan barangan kosmetik & bahan pembersih badan.

PENYAKIT YANG SESUAI DENGAN TEMAN AURA?
Pelbagai penyakit antaranya:
Masalah kulit sensitif (eczema, jerawat, parut, ruam, gatal-gatal dll)
Stress
Lenguh-lenguh, kebas, sakit sendi
Migrain dan sakit kepala
Masalah gangguan sihir
Penyakit kronik (gout, darah tinggi, kencing manis, kolestrol, masalah saraf dll)
Masalah berat badan dan obesiti


SOALAN BERKAITAN RENDAMAN KAKI DENGAN TEMAN AURA:

BOLEHKAH PESAKIT KENCING MANIS DENGAN LUKA PADA KAKI MEMBUAT RENDAMAN KAKI AURA?
Tidak digalakkan. Sebaiknya guna Teman Aura untuk mandian harian untuk menyahkan toksid dari badan secara semulajadi. Ia juga mampu mengurangkan rasa sakit dan menurunkan paras gula secara semulajadi. Namun digalakkan pesakit mengamalkan CAMD Himax5 untuk perawatan dalaman. InsyaALLAH luka cepat kering dan sembuh.

Bagaimanapun, bagi pesakit dengan kencing manis yang tiada luka, amat disarankan untuk membuat rendaman kaki aura.

BERAPA KALI DAN BILAKAH MASA TERBAIK UNTUK MEMBUAT RENDAMAN KAKI DENGAN TEMAN AURA?
Sebenarnya tiada masalah untuk membuat rendaman kaki setiap hari. Namun masa yang dicadangkan adalah sebanyak 3 kali satu minggu iaitu pada waktu petang atau setengah jam sebelum tidur. Ini kerana kebiasaannya tubuh akan terasa penat kerana proses rendaman kaki menyahkan toksid dari tubuh.

APAKAH KESAN KETARA SELEPAS RENDAMAN KAKI DENGAN TEMAN AURA?
Kebiasaan tubuh akan terasa penat kerana tubuh memerlukan rehat yang cukup. Oleh itu, tidur menjadi lena dan nyaman. Sistem dalaman tubuh beroperasi dengan lancar dan insyaALLAH keesokan paginya tubuh akan terasa segar dan ringan.

APA PULA PERUBAHAN PADA AIR RENDAMAN TERSEBUT?
Antara perubahan yang dapat dilihat dengan mata kasar adalah perubahan warna air tersebut yang asalnya jernih menjadi keruh. Air juga akan menjadi berlendir selepas rendaman kaki dan kaki akan terasa licin dan lembut.

Khusus pesakit gangguan:Keluar sesuatu dari tapak kaki seperti kaca, rambut, jarum, miang buluh, dan lain-lain objek berkaitan. Subhanallah. Contoh testimoni seperti di bawah:



SOALAN BERKAITAN MANDIAN DENGAN TEMAN AURA:

BERAPA KALI MANDIAN DENGAN TEMAN AURA BAGI PESAKIT KULIT?
Pesakit kulit amat disarankan membuat mandian aura secara kerap dan sebaiknya diamalkan setiap hari. Caranya cukup mudah. Masukkan 3 sudu teman aura dalam sebaldi air. Mandi dahulu seperti biasa kemudian bilas dengan air bancuhan teman aura tersebut. Aroma yang disarankan adalah teman aura Milk. 
Pesakit gangguan juga amat disarankan mengamalkan mandian aura setiap hari

MENGAPAKAN TEMAN AURA MILK DISARANKAN BAGI PESAKIT KULIT?
Ini kerana susu mempunyai tekstur yang amat lembut dan mampu melembapkan kulit secara semulajadi. 

BOLEHKAH TEMAN AURA DIJADIKAN SKRUB BADAN?
Sudah tentu. Ini kerana ia mampu menanggalkan sel kulit mati dan melembutkan kulit secara semulajadi. Caranya cukup mudah. Letakkan shower gel anda di telapak tangan, campurkan dengan satu sudu teman aura, sebatikan dan skrub ke seluruh badan termasuk celahan anggota yang bermasalah. Skrub juga boleh dibuat di bahagian anggota dengan lebihan lemak. Kandungan yang terdapat dalam Teman Aura mampu mengurangkan berat badan secara semulajadi.

BAGAIMANA JIKA SAYA GUNAKAN DI WAJAH? RAMBUT?
Tiada masalah. Ia menjadikan kulit licin dan halus juga memudarkan kesan parut jerawat kerana kandungannya yang bersifat anti kanser & menyahkan toksid.

Untuk rambut, amat disarankan untuk mereka yang bermasalah kelemumur dan kutu. Kulit kepala juga akan terasa lebih segar dan hilang kegatalan. Gunakan cara yang sama iaitu dengan mencampurkan syampu anda dengan teman aura. Lumurkan di seluruh kepala. Cuci sehingga bersih.Jangan lupa bilas dengan conditioner untuk mengembalikan kelembutan rambut.


JADI...........

BERAPA PULA HARGANYA....? 
MANA NAK DAPATKAN......? 
JENIS AROMA YANG ADA & KHASIATNYA......? 

Boleh klik di sini untuk makluman lanjut



No comments:

Post a Comment